Pitchen & Presenteren in goed verstaanbaar Duits

Als u uw bedrijf of product bij een (toekomstige) Duitse klant presenteert is het zaaks dit in goed verstaanbaar Duits te doen. Ondersteun uw verhaal eventueel d.m.v. een foutloze Duitse PowerPoint presentatie.
 Bezoekt u een beurs in Duitsland of staat u hier op een stand, dan is een korte en bondige, duidelijk verstaanbare bedrijfspresentatie essentieel.
U wilt met uw Duitse elevatorpitch (Fahrstuhlpräsentation) in twee minuten het interesse van uw prospect wekken voor uw bedrijf/product. U wilt zo efficiënt mogelijk boeien en overtuigen.
Op verschillende beurzen (o.a. de Hannover Messe) bleek wederom: spreekt u Duits, opent dit deuren naar de Duitse markt. Alleen al het tonen van deze inzet zorgt voor veel goodwill bij Duitse handelspartners en investeerders. Een workshop “Pitchen & presenteren in het Duits” is daarom een nuttig onderdeel van uw voorbereiding.

De perfecte pitch

Na een inleiding waarbij meer algemeen pitch- en presentatie vocabulaire aan bod komt, gaan we via korte individuele sessies in op de voor uw bedrijf/product specifieke communicatie. Hierbij krijgt u tips en suggesties om uw pitch en presentatie, ‘to the point’, scherper en bedrijfsspecifieker te maken.
We bespreken de voor uw situatie optimale zins- en woordkeuze. We oefenen ook de uitleg van de USP’s van uw onderneming in goed Duits.
Daarna repeteert u uw pitch of presentatie waarna we deze finetunen en perfectioneren op het gebied van woordkeuze, zinsbouw, zinsmelodie en uitspraak, gevolgd door individuele feedback.

Culturele verschillen zakendoen met Duitsers

Naast de pitches / bedrijfspresentatie oefenen we ook andere zaken. Zakelijk begroeten, afscheid nemen, een call to action, of een eventuele overgang naar het Engels, voor als het gesprek u echt te technisch en te lang wordt.
Culturele verschillen en do’s en don’ts van zakendoen met Duitsers aan bod. We bespreken wat belangrijk is voor zakendoen in Duitsland. Waarmee zou u een flater slaan, waarmee wint u juist het vertrouwen? Wat wordt als negatief ervaren en wat juist als positief? Na deze workshop kunt u uw bedrijf/dienst optimaal presenteren. U beleeft er plezier aan en vergroot uw kans aanzienlijk om in Duitsland succesvol te worden.

Taaltrainer Duits Amsterdam