2016; Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen.

Raadseltje: over welk land hebben we het hier?
De Binnenlandse bestedingen vertonen hier al enkele jaren een stijgende trend.
Het handelsvolume tussen Nederland en dit land is in het afgelopen jaar met ca. vijf procent gegroeid.
De bevolking wordt hier steeds ouder en rijker.
Je kunt in dit land grofweg 3 leeftijdsgroepen onderscheiden, die de consumentenmarkt domineren:
– Jongeren rond de 28 jaar die veel geld uitgeven aan technologie en sociale activiteiten.
– Mensen tussen 38 en 54 jaar die vooral geld besteden aan de familie en alles wat daarbij hoort.
– Ouderen vanaf 69 jaar die geld uitgeven aan medicijnen, gezondheidszorg en recreatie.
Volgens voorspellingen zal de staatsschuld hier dalen tot minder dan 70 procent van het bruto binnenlands product (bbp).
Volgens het onderzoeksbureau GfK is het consumentenvertrouwen in de ontwikkeling van de economie momenteel stabiel ten opzichte van een maand geleden.
De economie is de grootste van Europa en zal dit jaar naar verwachting een groei laten zien van 1,7 procent, net als in 2015.
Dit land is met 81 miljoen mensen de grootste consumentenmarkt van Europa.
We hebben het over …..
Juist ja, de handel met onze buren biedt dus voor ondernemers uit beide landen veel kansen! (DNHK)
wellicht een reden om de Duitse markt eens in ogenschouw te nemen en om uw Duits op te poetsen, een voorwaarde om succesvol te zijn op de Duitse markt.
http://www.rvo.nl/onderwerpen/internationaal
http://www.eurobench.com/Beursnieuws/ANP-270116-131/Berlijn-Duitse-economie-groeit-17-procent.aspx#sthash.OKoOs7rX.dpuf
http://www.eurobench.com/Beursnieuws/ANP-270116-047/Vertrouwen-Duitse-consument-stabiel.aspx#sthash.aqX1DAxe.dpuf
http://www.eurobench.com/Beursnieuws/ANP-270116-131/Berlijn-Duitse-economie-groeit-17-procent.aspx